18 март 2010 г.

Motion Picture Score: Heroic Tempo - Part 1

Понеже имам неконтролируемия навик, когато си харесам някоя мелодия, да си я пускам и слушам по цели дни и нощи до тотално писване, това поражда след себе си масови гробища от употребени и захвърлени музикални трупове, които след време се развоняват до небесата и грубо ми напомнят, че съм ги заровил нейде под верандата. По-лошото обаче е, че някои от тях и това не правят и така остават завинаги в забвение, което напоследък започна сериозно да тревожи спокойният ми сън. Затова и намислих да сбера на едно място част от старите си любови, така че някой ден в залеза на оставащите ми дни да мога да обърна поглед назад и да си кажа, че някога и аз съм проявявал музикален естетизъм.

Далеч съм обаче от мисълта да занимавам бъдещото си куку и проявилите нездрав интерес към личният ми вкус с отдавна предъвкани и изплюти творби като "Междузвездни войни", "Индиана Джоунс", "Извънземното", "Батман", "Кръстникът", "Челюсти", "Последният мохикан", "Джеймс Бонд", "Властелинът на пръстените" и да не ги изброявам всички, защото същите, ако все още не са ви изникнали на пъпа, то най-вероятно поддържате добра телесна и аудио хигиена за разлика от мен. Затова ще си позволя да разровя някои стари гробове, както и няколко пресни, за да задоволя моментните си музикални отклонения.

И понеже темата е обширна и необятна, като Габуре Сидибе на оскарова церемония, ще разделя призьорите в няколо отделни поста групирани основно по признака "темпо". Разбира се разделението е условно и не претендира за нещо повече от тенденциозен личен изблик на музикално дилетантство, така че стига глупости. Ето го резултата в категорията Heroic Tempo, а последователността е чиста случайност.

1. Hans Zimmer - Pirates Of The Caribbean: At World's End - Up Is Down - 2007



2. James Horner - Willow - Willow's Theme - 1988



3. John Barry - Zulu - Main Title - 1964



4. Ennio Morricone - Baaria - Ribellione - 2009



5. Henry Mancini - Lifeforce - Main Title - 1985



6. Ilan Eshkeri - Stardust - Septimus - 2007



7. Olivier Deriviere - Alone In the Dark - Who Am I? - 2008



8. Danny Elfman - The Hulk - Hulk Out! - 2003



9. George Fenton - The Blue Planet - Main Title - 2001



10. Dudley Simpson - Blake's 7 - Theme - 1978

27 коментара:

  1. много интересна статия. Аз бих включил и Клинт Мансел - този човек ми развинтва болтчетата на мозъка и главата ми се разпада. Хорнър, Елфман.. много добри наистина. А какво ще кажеш за Ян Тиерсен? Лично за мен - един от най-добрите музиканти:)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудех се дали да не включа Requiem for a dream, ама сякаш прекалено ми писна от него. :)
    Колкото до Тиерсен, да си призная дори не бях го чувал. Сега, като браузнах за него, се сетих, че съм гледал това късометражно филмче - Пианото... И не е зле. Но оркестрираните композиции сякаш ми носят повече радости :)... Не че, ако съм в подходящото настроение няма да заложа и на чисто пиано...

    ОтговорИзтриване
  3. John Barry - Zulu - Main Title,yesss :))
    А Реквиема не писва
    Вчера даже правих реконструкция на трейлъра за да звучи по - добре
    http://www.vbox7.com/play:a0229baf

    ОтговорИзтриване
  4. Писва, писва... Всяко добро нещо повторено 1000000 пъти се превръща в банализъм... :)

    ОтговорИзтриване
  5. Липсата на Basil Poledouris е непростима; саундтракът на "Конан Варварина" е един от най-великите филмови саундтраци, композирани някога.

    ОтговорИзтриване
  6. Грешиш! Липсват поне 150 автора, които нямаше как да наблъскам в бройка до десет... :)

    ОтговорИзтриване
  7. Да де, но (imho) когато говорим за heroic score, това просто някак изпъква над всички. :)

    ОтговорИзтриване
  8. Обещавам, ще го сложа в следващото издание на героичната антология... :)

    ОтговорИзтриване
  9. Тиерсен е композиторът на музиката в Амели Пулен. Адски добър ост, от 3 години си го въртя постоянно и никога не омръзва:)
    http://www.youtube.com/watch?v=RD3WwM6l1J0 - това ми е личният малък номер едно, не само в саундтраците...:) бду, ост-ът на Убийствен пъзел е мазало също :D много радват някои парчета.

    ОтговорИзтриване
  10. Тиерсен в Амели Пулен е добре, ама не е точно за heroic компилацията. А Saw като филм просто не го изтърпях... :)
    Между другото не споменах, че Сам в мрака е игра, а саундтрака е убийствен, при това с бг-мотиви и припевки. Просто не се стърпях да не го включа. :)

    ОтговорИзтриване
  11. е, не е heroic, да :D аз пък къде се бутам с френски романси :D

    ОтговорИзтриване
  12. Хаха, браво бе! :)

    Heroic не ми е точно любимата тема, ама си пуснал нелоши неща. Не знам това следващото доколко е по темата, но ми е личен фаворит: http://www.youtube.com/watch?v=n5PFvxsV938

    ОтговорИзтриване
  13. Хех, добре, вкарва малко повече твърди елементи и отива към екшън саунда, но по някое време зазвучават и героични фанфари... :)
    Адвам си го за секънд едишън-а. Май само от предложения ще го докарам... :)

    ОтговорИзтриване
  14. Ууу, че яко *пляскам с ръчички*. Браво, супер идея. :)

    ОтговорИзтриване
  15. Eхааа - "Седморката на Блейк"...
    Къде ме върна?
    "Джена - телепортирай ни!"

    ОтговорИзтриване
  16. На мен ми настръхнаха космите на врата, когато си я припомних преди година... :)
    А като малки колко сме се телепортирали. Избивахме се кой да е Блейк, а аз обикновено се класирвах за Евън. Пак добре, че не бях Орак. :)

    ОтговорИзтриване
  17. E - Eйвън ми беше любимеца. Аз от бебе си падам по интелектуални типове. Сигурно, за да компенсирам мозъчния си недостиг...
    :)

    ОтговорИзтриване
  18. Четейки ти блога, не стигнах до такива изводи, но, ако имаш предвид, че нямаш място за няколкото гиги документирани партии от сътворението на шаха, тогава няма да ти противореча... :)

    ОтговорИзтриване
  19. Уау - тенкс!
    Просто не съм сигурна, че интелектът ми е толкова очевиден, колкото красотата...
    Скромността ми също.
    :)))

    ОтговорИзтриване
  20. Виждам, че си фен на музиката на "Стардъст". И мен ме радва, но искам да ми кажеш, моля те, какво смяташ за следните две песни:
    Stardust - Lamia's Inn (от 4-тата минута нататък) и
    Dracula - Vampire Hunters (от началото :))

    Аз не съм много на ти с тези неща, но на мен ми звучат еднакво.

    ОтговорИзтриване
  21. Хах, това е много интересно. И аз почти не можах да направя разлика с изключение на един-два тона, но честно казано съмнявам се Ешкери да е плагиатствал съзнателно...

    ОтговорИзтриване
  22. :) Кой знае? Може да е някаква мелодия освободена от права и да можеш да си я ползваш на воля. :)

    ОтговорИзтриване
  23. Що не, под някаква форма на криейтив комънс... :)

    ОтговорИзтриване
  24. На мен пък това ми е яко героично :))))))

    Но не го свързвам с "Командо" и Джон Мейтрикс - Дърваря, а с "48 часа" :)

    Гонитба! Какво по-heroic от това? :)

    ОтговорИзтриване
  25. Ех, ранния Хорнър е странна птица и тук специално много ми бяга от симфоничната оркестрация, която обикновенно ми е в полезрението.

    А "48 Hrs." не съм го гледал за съжаление. Но пък и Ник Нолти ми е противопоказен... :)

    ОтговорИзтриване
  26. Хорнър най-много си го тача в "Смело сърце", но разбира се, където и да прави участие е... забележителен! :))

    "48 Hrs." е хубав филм. Продължението малко размито, но първата част е файн ;) Нищо, че Нолти е противопоказен. Все пак без него изродията в "Обратен завой" нямаше да е същата :D

    Плюс това имаш и кльощавия черен задник на Мърфи :))))) Роооооооооооксан! :))

    ОтговорИзтриване