13 юни 2010 г.

Кратка анотация: Stir of Echoes (1999)

Режисьор: David Koepp
Сценарист: David Koepp (по романа на Richard Matheson)
Музика: James Newton Howard
Жанр: Thriller, Horror, Mystery
Каст: Kevin Bacon, Kathryn Erbe, Illeana Douglas, Kevin Dunn


Изпадам в тиха ярост всеки път, когато перспективен хорър с изчистен сюжет, градиращ съспенс и вледеняващи картини през първият половин час, на 31-вата минута "изтрещява" заради стереотипна приумица на сценариста да превърне протагониста в кълбо от нерви, защото, видите ли, някой трябва да се гневи и тръшка, за да е кинозрителят в час с дълбоката драма. Самоцелната гавра с героя на Бейкън, силнопреувеличената "конфликтна" ситуация между него и жена му, почти лишеното от нормални човешки емоции, като страх и боязън, тяхно дете и липсата на последователност в поведението на съпругата, превръщат остатъка от филма в клиширан, скодоумен боклук, заради който ми идваше да се накисна във вана с вряла вода и да чакам кожата ми да окапе.

Силно препоръчвам филма, за да отчетете колко нищожни усилия са необходими, за да се превърне един брилянтен хорър с тънко чувство за съспенс в посредствен филм, за който да се чудите кога ще свърши.

Заради първият половин час и няколкото откъслечни сцени от остатъка, крайната оценка все пак е сравнително поносима:

6/10

20 коментара:

  1. Значи товааа ще си пусна да гледам. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Като чуя името Кевин Бейкън,съдържанието на филма остава без значение :)Имай впредвид че филмът е стар,и по този начин можем да гледаме по - снизходително на сценария :)
    Хайде на игричката :)
    Knight and Day
    http://www.knightanddaymovie.com/game/

    ОтговорИзтриване
  3. О, на мен навремето т'ва доста ми беше допаднало, а и съм фен на Бекона... но не и на бекона му. :D Боже, кви глупости пиша.

    ОтговорИзтриване
  4. Бънги, после да не ме биеш?... ;)

    Вал, то и аз не съм му голям фен, но в "Дивата река" е "ултимативният злодей". Там е повече от велик. Иначе 10 години не ми се виждат много отдавна. От същата 99-та е и "Шесто чувство", а за него и след още десет не бих казал лоша дума... :)

    Хаха, Бла, отивай се навечеряй, човек... :D Иначе вероятно и аз, ако го бях гледал по онова време, нямаше да съм чак толкова разочарован (всъщност трудно за отсъждане), но тогава бях с друг акъл. Твърдо си седя за коментара. Първият половин час е заявка за класически хорър. Останалото - за тотална боза...

    ОтговорИзтриване
  5. Може би проблемът на филма днес е, че оттогава досега са излезнали много подобни на него; от друга страна е напълно възможно да си прав и да се разочаровам и аз, ако го гледам в по-зряла възраст... А може би истината е, че симпатизирам на Ричард Матисън! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Абе то и аз симпатизирам на Кинг, ама нещо не се прехласвам по "Children of the Corn III: Urban Harvest"... :D

    ОтговорИзтриване
  7. При таа жега и вида на бекон, се сетих за един филм, в който големи червеи изникваха от пустинията. Култов беше, и пак с Бейкън.

    ОтговорИзтриване
  8. Ламоте, ето тоя беше - Tremors (1990). Голям майтап беше като подскачаха от скала на скала. Всъщност чудех се дали да се смея или да плача... :P

    ОтговорИзтриване
  9. "Трусове" е заслужено култов, за разлика от малоумните му продъжения.

    ОтговорИзтриване
  10. Бла е прав.И аз съм го гледал веднага след като излезе.Така например когато навремето гледах двата филма "Пещерата" адски им се кефех,но днес отсъждам че не бяха толкова добри.Поне единият от тях:D

    ОтговорИзтриване
  11. Всъщност единият се казваше "Спускането " и беше размазващ :D
    http://zamunda.net/details.php?id=212794&hit=1

    ОтговорИзтриване
  12. някой няма ли да ме поправи : Вижте как съм написал пустиня деба :))
    Аз лично бих се изкефил на Трусове пак, продълженията са обаче голямо шайзе!

    Като казах шайзе, се надявам швабските зелки и кенгуратата да направят хубав мач довечера, че предните два бяха голямо...ами шайзе! :)

    ОтговорИзтриване
  13. lammoth ,сърбите бяха бездарно слаби:)Това беше най - скучният мач :)

    ОтговорИзтриване
  14. Вал, тъкмо щях да те питам кой имаш предвид под "Пещерата", защото точно "Спускането" май някъде го превеждаха именно така. Първият е стабилен, макар че след като героинята изведнъж се превръща в Бат Арни и почва да ги млати с голи ръце, фабулата олеква. Та точно в това, много ми напомня на горният, но все пак се вясва. До вторият не стигнах след едно ревю на Скротума за него.

    А че някои заглавия са били добри за времето си, но не и на втори прочит, е същото като да сравняваш телевизор от преди 20 години и актуален 42-инчов. Факт е обаче, че има заглавия, които са непреходни, като Double Indemnity (1944), който съм го признал за абсолютната вечна класика.

    Ламоте, само те чаках да захапеш тревната настилка на "Заливът на Нелсън Мандела". :D От днес имам познат точен резултат - Алжирчетата със Словенците - 0:1... А вчера така се израдвах на американците. Мисля, че ще купувам нов матрак... :D

    ОтговорИзтриване
  15. Мамицата му на Робърт Грийн >:( Да го изнасили слон дано!

    ОтговорИзтриване
  16. Честит матрак
    А филмът на Чандлър и Били Уайлдър го тегля.От времето на "Калин Орелът" не съм гледал толкова стар филм :D
    Помисли си пак за "Спускането ".Филмът е две класи над "Пещерата":D

    ОтговорИзтриване
  17. Ламоте, кофти наистина, но според мен Капело оплеска нещата. А вратарските грешки нещо взеха да прогресират и като нищо може да е заради топката...

    Вал, още не съм се завтичал към мебелния, ама мерси. :) Иначе още тук бях тагнал "Двойна застраховка" и съвсем не случайно изпреварва всички останали изредени заглавия в импровизираната класацийка. Всякакви суперлативи за него са малки. Направо ти завиждам, че ще го гледаш за първи път.

    ОтговорИзтриване
  18. Филмът получава 5 от мен, скучен ми беше. :(

    ОтговорИзтриване
  19. Е, не казвай, че не те бях предупредил. :)
    Първият половин час обаче си беше плашещ...

    ОтговорИзтриване
  20. Бях предупредена, бях. Не е крайно лош, наистина, ако го бях гледала няколко години по-рано щеше да ми хареса повече. :)

    ОтговорИзтриване