4 октомври 2011 г.

"The Tree of Life" или монологът на един претенциозен гъз


Винаги съм считал Малик за изключително талантлив режисьор. В Нешънъл джиографик всеки ден питат за него, а от Банкя нямат търпение да се съгласи да снима новия им рекламен клип. Една вода се стича в каданс, две жадни ръце посягат към нея. Глас зад кадър мълви "Къде си?... Ела... Напои жадните ми устни... Търся те в небето. В планините.". Да, глупако, това е вода. Нормално е да я търсиш в небето и планините. Продават я и в магазините, ако не си чувал.

Малик е претенциозен гъз, който си мисли, че киното се изчерпва с визуалните прийоми на Кубрик, а един филм е толкова по-стойностен, колкото по-скучен и наблъскан с хленчещите монолози на второкурсник по Богословие е.

Да, Малик, ти, претенциозен гъз нещастен, защо реши, че някакъв твой бог иска от теб да правиш нови и нови версии на "Прах и сняг", включвайки холивудски звезди в тях, за да минават за игрално кино?

Защо ти трябваше да правиш най-скучната версия на "Джурасик парк" и да очакваш да ни се схванат задниците в кината, за да ти слушаме старческите простотии.

Не бих дал и картинка от дъвка Турбо, за да гледам произволен твой филм. Смятам, че за три часа и половина бих могъл да прочета нещо стойностно, вместо да си губя времето с твоята плява. GFYS!

36 коментара:

  1. Ох, малко хейт преди сън действа по-добре и от мляко с мед, да знаеш :)

    ОтговорИзтриване
  2. Влизаш остро ;)
    Не смятам да гледам Дървото на Живота при никакви обстоятелства.

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, аз още не съм гледал филма, обаче на постера видях твоя аватар, помислих си, че си сред сценаристите :р :) Явно филмът е сред тези, които ги наричат "love it or hate it", много са противоречиви мненията за него:)

    ОтговорИзтриване
  4. Влади, щом на теб не ти пречи - ОК, ама аз вчера два часа не можах да заспя от възмущение. :/

    Фоксе, на теб може да ти хареса. :D :D :D
    Добре де, майтапя се. Даже и на теб не би трябвало да ти допадне. А и нали няма да го гледаш на кино - кино-залата често (по)бърква представите. :)

    Ламоте, и аз като си видях аватара на постера, си викам "Брех, тоя ще е грандоман, като мен!", та поне някоя епопя мога да видя. Епопея на старческата деменция и подготвяне за отвъдния свят, ако случайно там се окаже, че има един с дебела връзка ключове, който да разпределя трафика нагоре и надолу.

    ОтговорИзтриване
  5. Е са вече ще го гледам - много искам да разбера как се вбесява Ностро, а тук явно е имало успех.

    ОтговорИзтриване
  6. Ужас, не бях предвидил такава реакция у читателите си. :D

    ОтговорИзтриване
  7. Съгласен с теб, Ностро! Освен брутални монтаж и камера, нищо друго няма в този филм, нищо. От мен има 5/10 само заради техническата безупречност. Като си помисля, че някои хора ще го сложат в топ-а си за 2011, ми става кофти, наистина не разбирам - хора, които имат страхотна кинокултура. :/ Явно проблемът е в мен. :/

    ОтговорИзтриване
  8. Ако още веднъж ми пробуташ филм от три часа и половина и книга над хиляда страници ще ти оскубя липите пред входа, че да умреш от жега! :)

    ...или круши бяха?

    ОтговорИзтриване
  9. Ламот ме разлюби, ти ми желаеш всичко най-лошо... Не знам с какво заслужих това отношение. Сигурно Господ ме наказва, задето обрах всички круши и си направих сливовица, без да споделя със съседите...

    (Всъщност май крушовица си направих?!...)
    :D

    ОтговорИзтриване
  10. Седи изтеглен от 10-ина дни сигурно, ама нещо нямам мерак да го гледам, особено след като един познат изрази дълбокото си възмущение от този A Space Odyssey рипоф. :D Всъщност не бяха ли 2 часа и половина?

    ОтговорИзтриване
  11. Не ве, аз та обичам, ама ща обичм повече ако ми подариш библиотеката ти :р

    ОтговорИзтриване
  12. Лу, ако го бях изгледал целия, можеха да ми се сторят и четири часа и половина. Не знам, филмът е безогледна, самоцелна и стерилна боза. А преди малко прочетох, че специалните ефектите са правени от същия, работил и по Одисеята на Кубрик, та впечатлението не е случайно.

    Ламоте, на какви хапчета си? :D Добре де, пак ще ти покажа снимки на библиотеката си, не съм чак такъв скръндза. :)

    ОтговорИзтриване
  13. Чрез "Дървото на Живота" към по-дълъг живот?

    ОтговорИзтриване
  14. Не, мерси. Не ми се живее в Адът на Малик. Предпочитам при дяволчетата.

    ОтговорИзтриване
  15. Гледах го преди 3 месеца на кино и реших, че веднъж не ми е достатъчно. Много красив визуално и музикално, но заедно с други твърде хвалени филми от миналата година ми е в категорията "Аз ли съм тъпа и не го разбрах или той си е тъп и с претенции?"
    И до днес отказвах да чета мнения и ревюта, за да не ми влияят на отговора на горния въпрос.

    ОтговорИзтриване
  16. Филмът е за отбрана публика. Не за нас простаците.

    ОтговорИзтриване
  17. Явно ученето на философия ми е размътило до такава степен мозъка, щом открих много добри неща във филма. Ще проверя следващите свободни дати за лечение. :D

    ОтговорИзтриване
  18. Бож, точно това разправям. Филмът е правен от каубой за философи. Нито съм каубой, нито - философ, та явно затова ми е убегнала основната идея на творбата. Или пък съм се изгубил в многообразието от претенциозни клишета. :)

    ОтговорИзтриване
  19. Е, то като при всеки филм е ясно, че ще има различни мнения. Иначе се губи fun-ът. (: А особено при експерименталните подходи на Малик в случая с тази му лента, противоречивите мнения бяха повече от гарантирани. Масовото напускане на кино салони си беше красноречиво явление. :D

    ОтговорИзтриване
  20. Най-после да прочета точните думи за настроението ми след филма, поздравления! А аз дори се минах да го гледам целия, защото до последно не загубих надеждата, че нещо смислено ще се случи. Каква наивност и загуба на време от моя страна...

    ОтговорИзтриване
  21. Бож, вяраваш ли ми, че мога да изстискам символика и скрит замисъл дори от произволен филм на Уве Бол (ако, след като го изгледам, не получа кръвоизлив)? Масовото напускане на кино-салоните говори всичко друго, но не и добре за режисьора. Това да не можеш да задържиш вниманието на 90% от публиката е признак, че в залата са останали само мазохистите. :)

    sekamo, благодаря за подкрепата. Аз спрях на 40-тата минута, защото имам опит с "Новият свят". Влача го от 3 месеца и не съм стигна и до средата. Същите самовглъбени, егоцентрични опявания. Гледа се перфектно за фон, докато правиш нещо друго. От време на време можеш да хвърля откъслечни погледи към визуалното пиршество, без да трябва да следиш какво се случва. А и то нищо не се случва.

    ОтговорИзтриване
  22. Явно имаш много мощна смислова кино изстисквачка, щом можеш да намериш замисъл в остра воня като Бол. :D Моята не успява да достигне такива обороти. :D Но в крайна сметка пак стигаме не до това дали проблемът за харесването или не на даден филм е в някого, дали е мазохистично гледане или не, а отново е някакъв личен вкус и усещане. Аз и затова с удоволствие приемам и изслушвам, или прочитам най-вече, различните мнения за този филм, защото в крайна сметка всеки си има това право. Right? Чак си е и интересно, стига да е в нормалната човешка форма на диалог. (:
    Иначе за публиката в кината, ами, българските кина от край време спряха да са ми критерии за това какво бива или не бива да се пуска на голям екран. :/

    ОтговорИзтриване
  23. Гарантирам ти, че не е било само в българските кина. И, естествено, че не оспорвам правото на всеки да има свое собствено мнение. Затова позволи ми да смятам, че Малик е шибан позьор и това слага позорно петно върху иначе забележителните му режисьорски способности.

    ОтговорИзтриване
  24. Разбира се, че ти е позволено. :) Не бих си и помислял да изказвам генерални мнения, в които да казвам кой какво може да мисли или кой е разбирач или не, само заради различни възгледи за дадено нещо. Пък и май вече са малко режисьорите, които в един момент да не са ядосали по някакъв начин част от публиката си. Но какво да се прави, явно не може вечно фойерверки и фанфари. (:

    ОтговорИзтриване
  25. В неговия случай само "Тънка червена линия" беше сред "фойерверките и фанфарите", колкото и да имаше слабости. :)

    ОтговорИзтриване
  26. Стига вее :)Не е чак толкова зле филма :)Проблемът е друг :)Че DRIVE се оказа мегазле :)Коментарът ми е при Дринов :)
    http://operationkino.net/2011/09/drive-живот-на-скорост-ревю-на-филма/#comment-16028

    ОтговорИзтриване
  27. Вал, диаметрално противоположни виждания имаме и за двата филма. Разочароваш ме. :)

    Поне откъм игри сме на една вълна - LA Noir за PC... суун. :)

    ОтговорИзтриване
  28. Ами елементарен е този Драйв .Но получава оценка 7 :)И влиза в блога.
    Ето този е по - добър. Мисля скоро да го тествам :)
    Driver: San Francisco
    http://www.gamestar.de/index.cfm?pid=1589&pk=19104

    ОтговорИзтриване
  29. Да, тази ми я нахвалиха, ама ми се стори нещо мудна, като гледах как я разцъкват. Ще си изчакам ноара. :)

    ОтговорИзтриване
  30. Хайде де :)Отличен релийз :)
    http://rutor.org/torrent/143237/driver-san-francisco-2011-pc-repack-ot-spieler

    ОтговорИзтриване
  31. Нямам време, иначе щях да й отдам заслуженото. :)

    ОтговорИзтриване
  32. Ностро, не знам къде да те поздравя, затова ще те поздравя тук. ЧРД! Пожелавам ти да си все така енергичен и остроумен, както по блоговете, така и извън тях. Нямам какво да ти подаря, затова ще ти пращам позитивни вибрации цял ден. :) Наздраве!

    ОтговорИзтриване
  33. Мерси, Скротуме. Бях започнал да се притеснявам, че съм си оставил телефона на вибрация и сутринта в бързината съм го погълнал с палачинките. :D

    ОтговорИзтриване
  34. Ооох, точно се притеснявах, че наблюдавам разнобой в позициите - и се разсмях от сърце на вопъла ти по повод "Дървото на живота" :D
    само ако знаеш как се дърляхме с Дринов (гледахме го един до друг в киното!) след края на филма - много забавна, и поучителна гледка! и като пусна ревюто - аз го 'поздравих' с моето мнение в коментарите (като все пак се опитах да съм "бяла и добра" към домакина, де!) - http://operationkino.net/2011/05/the-tree-of-life-darvoto-na-jivota-revyu-mneniya-komentari-za-filma/

    Разсейвайки се по неотложните неща, ето как се забавих да проверя "какво ново" тук ;)

    ОтговорИзтриване
  35. О, аз ви четох там. Много се зарадвах, като му го каза, пък аз просто нямах какво повече да добавя. Филмът е мега зле, а Малик ми е в черния списък и червената книга!

    ОтговорИзтриване